miercuri, august 3

Experiment de Veronica Roth (Divergent #3)

 Îmi amintesc că din 2014, de când a apărut ultimul volum în română din trilogia "Divergent" îmi tot doream să aflu cum se termină povestea protagoniștilor, Tris și Four. Dar cum tot am amânat să mă apuc de Allegiant, uite că peste doi ani am reușit în sfârșit să pun mâna pe mult așteptatul roman. :)
Ce se întâmplă?
 Într-un Chicago distopic, oamenii sunt împărțiți în 5 facțiuni-Erudiție, Candoare, Prietenie, Abnegație și Neînfricare. Fiecare facțiune are propriile obiceiuri și reguli de urmat, iar de multe copii care vor să urmeze altă cale sunt despărțiți de familia lor în cadrul Ceremoniei Alegerii, unde sunt supuși unor teste obligatorii. Așa eroii triologieI, Tris și Four, au ajuns în tabăra neînfricaților, deși ei erau de origine abnegați. Dar lumea asta nu e așa de plăcută pe cât pare, întrucât Divergenții (cei care au abilități pentru mai multe facțiuni) sunt considerați un pericol pentru societate și așadar, începe de aici o adevărată luptă pentru supraviețuire și pentru aflarea adevărului. 
  Mai târziu, facțiunile sunt eliminate, iar oamenii fără facțiune ajung la putere. Noul regim impune ca nimeni să nu părăsească orașul, dar totuși câțiva nu respectă această regulă și de aici începe un montagne-russe de situații...
Părerea mea
 Pe tot parcursul lecturii am avut impresia că ultimul volum e un pic diferit față de primele două, întrucât acțiunea nu se mai petrece în Chicago, un spațiu care mie mi se pare magic, ci chiar într-un colț din SUA.  Acest lucru a dat multă verosimilitate întregii cărți și a fost pentru mine ca și cum un balon s-ar fi spart și m-a readus la realitate. :(((
 Daaaar personajele mi-au plăcut mult, în special Tris. E extrem de matură pentru vârsta ei (16 ani, nici eu nu-mi amintesc să fi fost așa acum un an) și o admir pentru că am avut ce să învăț de la ea- puterea de sacrificiu, inteligența ei în relațiile cu ceilalți etc. De asemenea Christina, prietena protagonistei la fel, mi-a făcut o impresie bună și alții, care au demonstrat prin acțiunile lor că deși sunt în mare parte personaje negative, pot avea și părți pozitive.
 Finalul deși nu a fost "happy", precum m-aș fi așteptat, totuși mi s-a părut potrivit, deoarece arată că în viață nu totul se termină plăcut, ci se mai întâmplă și chestii neprevăzute, care pot să te doboare. Dar în ciuda a tot, trebuie să continui și să mergi mai departe, dar în același timp să nu uiți.
Citate 
  • "-Mda, uneori viața e cu adevărat nașpa[...] Dar știi de ce o suport? 
                  [...]
           -Pentru momentele care nu sunt nașpa. Șmecheria e să le obsevi atunci când se ivesc."
  • "Există un lucru pe care îl știu de mic: viața ne face rău tuturor, fără să putem evita asta.
            Însă acum am mai învățat un lucru important: ne putem vindeca. Ne vindecăm reciproc."
  • "[...]asta e ceea ce face iubirea adevărată-te transformă în ceva mai bun, în ceva mai mult decât ai crezut că ai putea fi."
  • "M-am întrăgostit de el. Dar nu stau cu el în mod implicit, ca și când n-ar mai fi altcineva disponibil pentru mine. Stau cu el deoarece eu am ales să stau, în fiecare zi în care mă trezesc , în fiecare zi în care ne luptăm sau ne mințim sau ne dezamăgim reciproc. Îl aleg iar și iar, iar el mă alege pe mine."
Punctaj    
4 din 5. Recomand! 

10 comentarii:

Raisa spunea...

Am citit-o, a avut un final atat de groaznic incat am catalogat-o pe Veronica ROth drept cea mai malefica scriitoare ever. JEEEEZ

Smilenow...die later spunea...

Raisa-ai dreptate, e malefic modul cum se termină, dar mie tot mi-a plăcut. E așa cum e și in viață..shit happens all the times.

Bianca spunea...

Nu am citit trilogia ”Divergent”, dar am citit spoilere T.T (știu cum se încheie), deci am cam stricat posibila lecturare.
P.S. Dacă ai timp și plăcere, te invit să completezi leapșa Liebster. Te-am nominalizat aici: http://b-daydreamer.blogspot.ro/2016/08/leapsa-liebster-descopera-bloguri-noi-1.html

Smilenow...die later spunea...

Bianca Ioana- Mulțumesc pentru leapșă! Singur o voi face..:)

Roxana Baciu spunea...

Oh, mie "Divergent" mi-a plăcut la nebunie la acel moment, însă "Insurgent" nu mi-a plăcut și m-a făcut să nu vreau să citesc și al treilea volum. Totuși, parcă îmi e dor de cuplul Four-Tris. <3

Mulțumim pentru recenzie și spor la citit!

P.S. Te aștept cu mare drag și pe blogul meu: http://thoughts-about-books.blogspot.ro/

Smilenow...die later spunea...

Roxi Adina-să știi că și mi mi-a plăcut primul volum mult mai mult decât al doilea :)) Dar eu zic că merită să vezi și cum se termină triologia...

Ps-am aruncat o privire peste blogul tău, e foarte frumos >3

Unknown spunea...

Wonderful information great job thanks for sharing with us.
UPESEAT Application Form 2017

Unknown spunea...


This is really wonderful site with great details.
JEE Main Answer Key 2017
UP Urdu Teacher Merit List 2017
MP Vyapam Anganvadi Supervisor Admit Card 2017
JIPMER MBBS Admit card 2017
TNTET Admit Card 2017

kajal spunea...

Bihar Intermediate Result 2017
BSEB Intermediate Commerce Result 2017
Maharashtra HSC Result 2015
Maharashtra HSC Result 2017 for Art, commerce & science
Uttarakhand Board 12th Result 2017
WBCHSE 12th Result 2017

kajal spunea...

Separate Streams to Never Stop Earning Money
Maharashtra MBBS Application Form
Haryana MBBS BDS Counselling
Punjab MBBS Seat Allotment
Himachal Pradesh MBBS Application Form
Delhi Post Office Result
Karnataka DCET Answer Key