vineri, iunie 20

Happy Bookaholic-leapșă

image
Ieri am primit leapșă de la Oana. Mulțumesc mult!

1. Ce iubeşti cel mai mult atunci când cumperi cărţi noi?
  Mă entuziasmează ideea că în curând voi avea o priveliște și mai frumoasă atunci când mă uit la biblioteca mea. Când vine cineva în vizită îmi place să-l impresionez pe acel individ cu varietatea de cărți pe care o dețin. Sau momentul acela când scriu pe prima pagină numele meu și data în care am primit/am achiziționat respectivul roman.
2. Cât de des îţi cumperi cărţi noi?
  De obicei nu prea îmi cumpăr cărți, ci le iau de la bibliotecă. De multe ori îmi cheltui banii pe haine sau pe cosmetice și nu îmi ajung aproape niciodată verzișorii să mai iau tot ce vreau. Dar dacă e o carte pe care mi-o doresc mult, mult și nu o găsesc da bibliotecă, atunci fie o iau de la diferite târguri, precum Gaudeamus, fie o cumpăr pur și simplu de la o librărie. Atunci când mi se pune pata să dețin un roman, nimic nu mă poate opri. De exemplu, în 2011 am văzut pe un site recenzia cărții Hoțul de cărți de Markus Zusak și de atunci a devenit un soi de must have. De fiecare dată când treceam pe langă niște rafturi cu romane de vânzare mă uitam dacă au ceea ce căutam, însă aproape tot timpul ce voiam eu nu mai aveau pe stoc sau era la un preț imens. Tocmai în martie anul acesta am reușit să posed cartea râvnită de mine timp de 3 ani. Și culmea, am găsit-o la un preț surprinzător de convenabil.
3. Librării sau magazine online?
  Pentru că nu am comandat niciodată de pe net chestii livrești, o să aleg librăriile. Îmi place să am acel sentiment când răsfoiesc o carte și să o țin în mâini. Acolo, în librării, dacă se întâmplă ca un volum să aibă o pată sau să fie îndoită, există posibilitatea să iau alt exemplar, însă nu știu dacă se poate proceda astfel și în cazul magazinelor online. Daaaar nu exclud posibilitatea ca în viitor să comand de pe net. Cred că de multe ori e mai ieftin așa.
4. Ai o librărie preferată? 
  Presupun că Diverta. Acolo unele cărți au prețul exact ca la tângurile de carte și mereu găsesc oferte atractive, uimitoare și benefice pentru portofelul meu. Plus că în mijlocul acelui sediu se află două fotolii vis a vis și poți citi liniștit, nimeni nu te întrerupe.:) Totuși, când o să fac o vizită la Cărturești, am o presimțire că o să mi se schimbe părerea-nu fost acolo deloc, din păcate :(

5. Faci precomenzi?
 Nu , însă ceva din mine m-a tentat să fac o precomandă la cartea Grace de Monaco...dar mi-am spus că trebuie mai întâi să aflu păreri ale altor cititori despre cartea asta înainte să o iau. 
6. Ai o limită lunară când vine vorba de cumpărat cărţi?
  Așa cum am spus mai sus, eu nu prea îmi achiziționez cărți, însă atunci când văd o ofertă, nu o pot refuza. Adică, dacă nu profit în acel moment, atunci când? Sau dacă vreau neapărat să citesc ceva, nu mai țin cont de barierele materiale. Nu pot spune că graficul cumpărarii mele lunare de cărți e constant. Într-o lună pot să nu iau nimic, iar în alta vreo cinci sau șase cărți. Deci cu siguranță nu e vorba e o limită.
image
7. Ai interdicţii la cumpărat cărţi?
 Din nefericire, da. Dacă ar fi după mine, aș lua acasă toate cărțile pe care le doresc. Dar apare o problemă. Părinții mei sunt de părere că am prea multe volume în bibliotecă și îmi spun să nu mai iau așa de multe cărți. Dar e greu...Poate când o să fiu singură, în propriul apartament situația o să se schimbe.
8. Cât de lung este wishlist-ul tău?
  Wishlist-ul meu e infinit. Mereu văd pe diferite bloguri livrești recenzii superbe care adaugă și adaugă din ce în ce mai mult la interminabila mea listă de dorințe legate de viitoarele cărți pe care le voi iubi.
9. 3 cărţi din wishlist pe care vrei să le cumperi în momentul ăsta.
  Ufff, e dificil să aleg numai 3...o să spun primele titluri care-mi trec prin minte: Sub aceeași stea de John Green, Lolita de Vladimir Navokov și Zi după zi de David Levithan.

10. Cine doreşti să mai facă acest tag?
Cui i-a plăcut acestă leapșă și dorește să o facă, în special lui Cori și lui Sayuki.

2 comentarii:

natașa spunea...

Sub aceeași stea nu a fost extraordinară, după părerea mea. O să fac o postare în curând despre asta. :) Lolita în schimb ți-o recomand cu căldură, e extraordinară!
Frumoase răspunsuri!

Smilenow...die later spunea...

Dubhe, mie nu prea îmi vine să mă apuc de ,,Sub aceeași stea", mai ales că subiectul cărții ăsteia nu mă pasionează, dar a apărut filmul și mi-ar plăcea să citesc romanul înaintea ecranizarii.:x
Umm..mi se pare, dacă nu mă înșel, că la tine pe blog am văzut o recenzie a lui ,,Lolita" mi-a plăcut mult.